mandag den 23. september 2013

Fried Chicken, uden friture.

Vi har fået "fastfood" i aften.. Eller det kan i hvert fald laves som fastfood også, men den her er næsten lige så god og helt uden friture.. 








Opskrift:

350 g. Inderfilét(eller brystfilét, lår osv.)

Marinade:
1 dl. Kærnemælk
1 tsk. Paprika
2 spsk. Hot Sauce (evt. en af dem her)
Salt og Peber

Marinaden røres sammen i en skål, kyllingen kommes i og det hele tildækkes og stilles i køleskabet i min. 30 min., men gerne længere.

Panering:
½ dl. Fuldkornsmel
½ dl. Hvedemel
2 spsk. Rasp
1 ½ tsk. Paprika
1 tsk. Bagepulver
Salt og Peber

Alle ingredienserne blandes i en skål, hvorefter kyllingestykkerne vendes et af gangen i blandingen. 

Når de er pakket godt ind i paneringen, kommes de på en bageplade med bagepapir. Så skal de sprøjtes eller pensles, alt efter hvad man har. Jeg bruger en fedtspray(Nøj, hvor lyder det klamt), det synes jeg er nemmest. Al kyllingen skal have et meget tyndt lag og så i ovnen i ca. 20 min. ved 220 grader.

Også i dag fik vi ovnbagte kartofler(forkoges ca. 10 min. og så i en bradepande m. olivenolie og salt og så i ovnen sammen med kyllingen), salat og dressing.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar