lørdag den 5. oktober 2013

Mango-chili chutney

Så er der lavet første omgang mango-chili chutney som en veninde foreslog at jeg skulle bruge nogle af alle vores chilier til.. For at være helt ærlig, så har jeg aldrig været så vild med chutney, jeg har faktisk kun fået det en gang hvor jeg var vild med det, på en indisk restaurant i Valby.. Men der var det også vildt godt og min kæreste elsker det.
Jeg har kun lavet chutney af en mango i denne omgang, da jeg gerne vil prøve nogle forskellige, men denne omgang var vildt god, så her kommer en opskrift..




Opskrift:

1 Mango i store tern
40 g. Økologisk rørsukker
1 Habañero chili
1 tsk. Graham Masala
2 dl. eddike 
1 l. Vand
1 spsk. Citronsaft
½ tsk. Atamon

Det hele koges indtil chutneyen er klistret og har den rette konsistent. 
Så kommes den på glas og køles ned. 
Kan holde sig 2-4 uger i køleskabet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar