mandag den 3. marts 2014

Thai Beefsalad

På vores netop overståede ferie i Thailand fik jeg en ny favoritret.. Beefsalad.. Mmmm... Lækker spicy, men samtidig frisk.. Vi skal spise det hele sommeren, men også i aften, for lige at prøve den opskrift af jeg fik af en af kokkene på en skøn restaurant vi spiste på 2 gange på ferien..



Marinade:
½ dl. God soya
1 ½ tsk. Chilipasta - Jeg brugte Sambal Olek 
1 Mild gul chili i skive
Saft af 1 Lime
4 tsk. Rørsukker

400 g. godt oksekød - Jeg brugte tykstegsbøffer
Salt og Peber
Olie

Salat - Jeg brugte:
Salatblade
Forårsløg
Grønne Bønner
Hvidkål -  i tynde strimler
Tomater 
Agurker
Gulerødder

Salaten samles - Man kan bruge de grøntsager man godt kan lide, men det var de overstående restauranterne i Thailand brugte.
Marinaden koges sammen på lavt blus i ca. 5 min., mens bøfferne skæres i tynde skiver. 
Derefter kommes der salt og peber på og de steges i lidt olie på en MEGET varm pande, jeg gjorde det over to omgang for ikke at køle panden for meget ned med det kølige kød.
Når kødet har fået stegeskorpe, men stadig er lyserødt indeni, tages det af panden og vendes med marinaden og det hele kommes ovenpå salaten.




4 kommentarer:

  1. Det ser vildt lækkert ud! Hvor lang tid tager det ca. at lave?

    Kom ind forbi min helt nye blog
    http://bachsunshine.blogspot.dk/

    - Simone Bach:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tager ikke ret lang tid, omkring en halv time, alt efter hvor hurtig du er med en kniv.. ;)

      Slet
  2. Uhm, det ser godt nok lækkert ud.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det er SÅÅÅ godt.. Glæder mig til at spise det på terrassen til sommer.. Dejligt let og friskt..
      - Elise

      Slet